spot_img
ForsideUdvalgteStifteren af det legendariske playboy brand er død

Stifteren af det legendariske playboy brand er død

Den legandarisk stifter af Playboy Magazine, Hugh Hefner er gået bort i en en alder af 91. Han sov stille ind i hans hjem, Playboy Mansion, omgivet af hans kæreste.

Hugh Hefner stiftede Playboy Magazine i 1953, for 64 år siden, ved hans køkkenbord. Hugh Hefners klare vision drev Playboy Magazine til at blive et banebrydende Magasin, som er vokset til at blive et af verdens mest genkendelige brands. Playboy Magasinet har i sin levetid oplevet og blive det bedstsælgende og mest indflydelsesrige magasin i mere end 20 lande, rundt om i verden.

Playboy Hugh Hefner“Min far levede et exceptionelt og indflydelsesrigt liv som en kulturel medie pioner og ledende stemme bag nogle af de mest signifikante sociale og kulturelle bevægelse i vores tid. Han definerede en livsstil og et ethos, som er en grundlæggende del af Playboy brandets kerne, et af de mest genkendelige og udholdende brands i historien. Han vil blive savnet af mange, inklusiv hans hustru Crystal, min søster Christie og mine brødre David og Marston og alle os fra Playboy Enterprise” udtaler Cooper Hefner, kreativ direktør for Playboy Enterprise.

Hugh Hefner startede med at tjene i den amerikanske hær og efter han arbejdede i nogle år for magasin industrien, blev han overbevist om, at der var et marked for at rigtigt mandeblad. Han pantsatte sine møbler for at få et lån og spurgte familie og venner om de var villige til at låne ham penge. Den finansielle støtte gjorte det muligt for Hugh Hefner at lancere det første Playboy i december 1953. Magasinet blev øjeblikkeligt et hit.

Lige fra starten handlede Playboy magasinet om andet end bare nøgne damer. Hugh Hefner ønskede at bladet skulle have en progressiv tilgang til seksualitet, humor, litteratur og politik.

On Playboy Enterprise Inc.

Playboy er et af de mest kendte brand, ikke bare i USA, men i hele verden. Bladet har vokset sig til ikke kun at være et magasin, men et generelt medie imperie. Playboy Enterprise driver en bred vifte af medier, og tjener ligeledes penge på at sælge licenser, som tillader andre virksomheder at bruge brandet til at sælge produkter. Playboy er derfor repræsenteret på mange forskellige produkter i mere end 180 lande.

latest articles