Imponér ved at give det perfekte førstehåndsindtryk – smutvejen til at ende i top-of-mind hos dine kunder.

0
11

Ligegyldigt, hvilket produkt du sælger, om det er konsulentydelser til IT-professionelle eller om du sælger engros til storkøkkener, er dit førstehåndsindtryk altid vigtigt, hvis du vil bygge gode relationer op til dine klienter. Og et godt førstehåndsindtryk forkorter vejen til at blive den foretrukne leverandør betragteligt!

Der selvfølgelig mange måder at give et godt førstehåndsindtryk. Men, hvis din kontakt med kunder hovedsageligt foregår elektronisk, kan du jo af gode grunde ikke imponere ved at tage dit stiveste puds på, give et fast håndtryk, engagere sig i behagelig small talk og holde øjenkontakt.

Der er heldigvis flere måder at imponere kunder på, end i den interpersonelle kontakt. Her får du en simpel løsning til at indlede gode og professionelle relationer med dine potentielle kunder – ved at give branchens bedste førstehåndsindtryk.

Glorie-effekten – det første indtryk påvirker den endelige vurdering

Glorie-effekten er kort fortalt en kognitiv bias, som siger at det første indtryk en person får af dig, vil påvirke de efterfølgende vurderinger af dig i høj grad.

En nem måde du kan påvirke denne effekt til at skabe positive vurderinger om dig, er ved at levere en smuk præsentation af din virksomhed – det første indtryk de får af dig SKAL være perfekt!

Ligegyldigt om du vil invitere dine kunder til et foredrag, webinar eller andet event for at skabe kendskabet til dit produkt, er det supervigtigt at sådanne leverancer og invitationer fremstår professionelt og lækkert.

Ved at sende flotte invitationer til dine events, giver du et indtryk som efter kunden med tanken om at du har gjort dig umage og du er topprofessionel. Dermed kan du være 100 % sikker på at du har gjort hvad du kunne for at modtageren gør sig positive tanker om dig og dit produkt.

Med denne forholdsvis enkle forberedelse, sikre du at dine kunder får en fed oplevelse med dig, fra første øjekast. Dermed har du påvirket dem til at vurdere dig højere, ved alle efterfølgende touch-points – Underordnet, hvordan disse måtte fungere (vi anbefaler selvfølgelig at du inddrager hele forbrugerrejsen i din planlægning).

Tilgængeligheds-bias – hvis du er nem at huske, bliver du det åbenlyse valg

Et godt førstehåndsindtryk er godt, men det mister selvfølgelig sin værdi, hvis kunden ikke kan huske hvem du er… Her der heldigvis også hjælp at hente – uden de store omkostninger.

Tilgængeligheds-biasen er en kognitiv bias som siger at jo nemmere noget er at huske, jo større troværdighed tillægger vores hjerne dem – hvis det er nemt at huske, må det være godt.

Så næste gang du skal kontakte potentielle kunder, eller invitere andre folk fra din branche til et event, er her et tip: Sørg nu for at dine invitationer tager sig hamrendegodt ud – og overvej at sende dem i printet form!

Vi har alle prøvet at modtage e-mail invitationer til et event – som ser spændende nok ud. Men, som med så mange ting, er det ofte indholdet der har modtaget den største kærlighed. Hvad tilgængelighedsbiasen siger er at, hvis du formår at præsenterer dig selv visuelt lækkert, vil du nemmere blive husket – og dermed blive opfattet som mere troværdig end dine konkurrenter.

Hvordan du opnår disse resultater – nemmest muligt

Helt konkret er der nogle forholdsvis enkle skridt at tage, hvis du vil skabe et godt førstehåndsindtryk, som får dig top-of-mind hos dine forbrugere.

En løsning som kan give rigtig gode resultater kan være at sende lækre og speciallavede invitationer ud, når du invitere kunder og interessenter indenfor til at høre mere om dig. Det kan lyde besværligt, dyrt og overflødigt i nogles ører, men du behøver hverken at ansætte mediegrafikere og andre til at gøre dette for dig, da der findes billige og gode løsninger derude. Eksempelvis kan du hos cloudcelebration.dk, få en uvildig samtale og alt den hjælp du behøver, for at få udarbejdet præcis den invitation til dine events som du vil have. Du vil så, efter du er fuldt ud tilfreds med designet, få dette tilsendt digitalt. Dermed kan dine professionelt udseende designs bruges i både din online markedsføring og du kan printe dem ud og sende dem selv.

Fordelene ved håndgribelige invitationer

Du tænker måske, hvem bruger printede invitationer i 2019? Du kan måske have en pointe, og det kan formentlig heller ikke betale sig altid at sende printede invitationer – det kan jo dreje sig om flere 1000 invitationer. Men af egen bitter erfaring, ved jeg at online invitationer er meget nemmere at glemme end den ”analoge” version.

Ved at udsende printede invitationer – måske til dine vigtigste kunder, eller dem du drømmer om at få som kunder – kan du påvirke dem til at huske dig, og øge din troværdighed hos disse i meget høj grad, takket være glorie-effekten. Derudover vil din invitation (med dit logo på), være synligt på kontoerne rundt omkring, og du rykker dig igen nærmere top of mind takket være tilgængelighedsbiasen.

Her er der også hjælp at hente for at få dit brand ud over stepperne. Hos Antalisccco.dk kan du få skræddersyede løsninger til at få dit brand til at fremstå så professionelt som muligt, så du står klart i hukommelsen hos modtageren. Samtidig kan de også hjælpe dig med at printe dine invitationer ud – og give dig den eksperthjælp du skal bruge for at give det helt perfekte førstehåndsindtryk og øge kendskabet til dit brand.