3 områder din virksomhed burde overveje at outsource

0
80

Som små – og mellemstore virksomheder, de såkaldte SMV’er, har erfaret, så kan det være uundværligt at have nogle dygtige og engagerede medarbejdere tilknyttet, når man sigter efter fortsat vækst. Når produktet begynder at tage form, og man tror på det, så er det naturligt at begynde at gøre det synligt, via f.eks. marketing. Det kan imidlertid virke som en større opgave, og alle ens medarbejdere, som er eksperter inden for jeres produkt, er ikke nødvendigvis lige så erfarne når det kommer til at markedsføre produktet.

Problemet er så, at man endnu ikke kan hyre nok medarbejdere som kan arbejde med marketing, men uden marketing kommer ens produkt ikke ud over stepperne. Til at løse dette kan man begynde at kigge på nogle områder, som kan være uundværlige for en virksomhed, men som er dyre at have in-house, og som derfor burde outsources til et bureau.

Markedsføring og marketing

Som sagt kan det være en livslinje at have god markedsføring på jeres produkt. Det nytter ikke have verdens bedste løsning til verden, hvis ingen kender til verdens bedste løsning, men man bliver nødt til at have penge på kistebunden til det, hvis det skal laves af ens egne medarbejdere. Løsningen er simpel: Det skal outsources til et bureau. Bureauer har som regel mange projekter tilknyttet deres virksomhed, og derfor kan man betale dem for præcis det man står og mangler. Det kan være den løsning jeres virksomhed står og mangler, som kan være uhyggelig effektiv. Det kan desuden gøres med lave omkostninger

Kundeservice

Rigtig mange kunder forventer mere og mere af virksomheder. Der skal være udvidede åbningstider og deres skal sidde folk klar, f.eks. på en intern chat eller på sociale medier, som skal være klar til at besvare spørgsmål dag og nat. Det er altså kun de helt store virksomheder, som har råd til deres egne interne og døgnåbne kundeservice, og derfor er rigtig smart at outsource telefonpasning på samme måde, som med marketing til et callcenter. Der er flere og flere virksomheder som tilbyder ekstern kundeservice, og det er både lige så effektivt som inhouse kundeservice, og det kan endda være billigere.

IT

Det sidste område, vi vil nævne i dag er IT. Det er lidt forskelligt, hvad virksomheder vurderer til at være godt for dem. Der er nogle som synes det er rart at have deres egen IT-ekspert klar ved tasterne når der skal bygges programmer til eksempelvis intern kommunikation, hjemmeside, salgssider og som kender systemet ud og ind. Rigtig meget af de IT-løsninger som en virksomhed leder efter kan også klares af et eksternt bureau. Dertil kommer, at man måske skal betale ikke for en enkelt service, men for en løbende service, da der også kommer vedligeholdelse oveni. Det går ikke, selv en enkelt dag, at ens IT-systemer bryder sammen. Det får virksomheden til at stå i dårligt lys, og kunderne mister tillid til produktet. Det kan være gavnligt at betale lidt ekstra for ekstern IT-support.