spot_img
ForsideNyhederneMars vil investere 1 milliard dollars i kampen mod klimaforandringerne

Mars vil investere 1 milliard dollars i kampen mod klimaforandringerne

Chokolade-gigiganten Mars påtænker at investere 1 millard dollars i kampen mod klimaforandringerne henover de næste 3 år.

Mars incorporated, udtaler i en pressemeddelelse, at de arbejder henimod, at deres operationer skal være klimaneutrale i 2040. Det vil sige en CO2 udledning på nul.

Mars har eksisteret i fire generationer og vi tilstræber også at være det de næste fire” udtaler CEO Grant F. Reid i lanceringen af virksomhedens plan “Sustainable in a Generation”.

Grant F. Reid udtaler fortsat: “Den eneste måde det kan lade sig gøre, er hvis vi begynder at gøre ting anderledes, så vi sikrer at jorden er sund og alle de mennesker som indgår i vores værdikæde har mulighed for at trives”.

Grant F. Reid mener, at vi må arbejde sammen, fordi den globale virksomhedsdrift, og dens værdikæde fungerer ikke, og det kræver en transformation, hvor der samarbejdes på tværs af brancher, hvis det skal lykkedes.

Mars Incorporated, som bl.a. står bag brands som Mars bar, M&M’s, Snickers, Twix og Skittles lover at øge deres investeringer i vedvarende energi, bæredygtigt landbrug og bæredygtig fødevareforsyning.

Derudover ønsker Mars at forbedre levestandarden for 1 million mennesker, som er en del af virksomhedens værdikæde. Fokus vil være på at øge indkomsten, respektere menneskerettigheder og skabe forbedret muligheder for kvinder.

“Denne plan handler ikke bare om at gøre det bedre, men at gøre hvad der er nødvendigt. Vi gør det fordi, det er den rigtige ting at gøre, men også fordi at det er god forretning. At skabe gensidige fordele for menesker i vores værdikæde og mindske vores indvirkning på klimaet er fornuftige forretningsbeslutninger. Vi ved også at disse valg har stor betydning for vores kudner” udtaler Reid.

Barry Parkins, der er CSR chef for Mars, gør det klart i en udtalelse til Business Insider, at planerne ikke er blevet iværksat pga. politik, selvom at virksomheden bestemt er meget skuffet over Trump administrationens stillingtagen til klimaforandringerne.

latest articles