Annonce fra Advoka Thorup
Går du med en iværksætter i maven, eller er du ved at starte et nyt kapitel, hvor du er din egen chef? Så er der nogle ting, du skal huske, som gør det lettere for dig at komme ordentligt i gang. Her guider vi til, hvad du skal være opmærksom på.
Hvad vil du sælge?
Først skal du finde ud af, hvad du gerne vil sælge. Det behøver ikke være et fysisk produkt som kjoler eller cykler, for det kan også godt være en service eller ekspertise inden for træfældning eller IT-support. Vælg en branche, du brænder for og har stor viden omkring, for du skal være eksperten over for kunden. Du skal tillige overveje, om du vil køre firmaet alene, eller om du ønsker ansatte.
Andre aspekter, du med fordel bør overveje som iværksætter, er:
- Skal butikken være online eller fysisk?
- Det juridiske
- Det økonomiske
- Markedsføring
Online eller fysisk
Du behøver ikke have en fysisk butik eller lokaler for at kunne sælge en service/vare. Overvej, om du ønsker at drive det hele online, eller om du gerne vil have et fysisk sted til dine kunder. Fordelen ved en online virksomhed er, at du kan arbejde hjemmefra og ikke behøver at leje lokaler, og her sparer du mange penge. Ulempen kan være synligheden og forholdet til kunderne, der ikke bliver lige så personligt og tilgængeligt.
Det juridiske
Det er alfa og omega at alliere sig med en dygtig jurist, der kan hjælpe dig med det lovmæssige. Vælg en advokat som Advokatfirma Aarhus, der er særligt specialiserede inden for det, du har brug for. Der er mange jurister med særlig ekspertise, så tag dig god tid, og kontakt dem, du synes om. Der skal være en god kemi, for du skal turde stole på vedkommende.
Advokaten kan også hjælpe dig med alt det lovmæssige omkring opstart af virksomhed, hvis du er nybegynder. Der er rigtig mange regler og krummelurer i den lovmæssige jungle, så er du ikke en haj på området, bør du overlade det juridiske i advokatens trygge hænder.
Det økonomiske
Det økonomiske aspekt er lidt ligesom det juridiske, for det kan være svært at hitte rede i. Er du ikke kyndig i tal og regnskaber, kan du hyre en bogholder, der kan hjælpe dig. Vælg også her en person, du stoler på, så du kan læne dig op ad hans eller hendes råd.
Marketing
Når du har etableret din virksomhed, skal du have kunder. Her er der brug for markedsføring for at gøre opmærksom på dit firma. Du bør vælge en strategi, der henvender sig til din målgruppe, og den kan både være online og fysisk.