Guide: 3 gode idéer til at styrke din virksomhed online

0
38

I dag kan du ikke drive virksomhed uden at være til stede online. Når der er brug for en tømrer, der kan stå for renovering af hus, eller når der skal købes nyt tøj til børnene, er det på nettet, vi finder de rette fagfolk.

Det er vigtigt, at du tilpasser dig dine kundegruppers adfærd og behov, så du ikke går glip af mistede indtægter og taber terræn til din konkurrenter.

Du behøver ikke være IT-ekspert for at få din erhvervshjemmeside i top i søgeresultaterne på Google.

Online markedsføring er kilden til, at der skabes trafik på din hjemmeside, så du rekvirerer flere kunder, øger dit salg og optimerer driften af din virksomhed.

Ide #1: Sæt dig ind i funktionen af din hjemmeside

Uanset om det er flere år siden, du fik din hjemmeside lavet eller for kort tid siden, skal du holde dig ajour med den. Dette kan du gøre ved at sammenligne den med dine konkurrenters websites. Ved at undersøge dine konkurrenters hjemmesider, bliver du klogere på, hvilke tiltag, funktioner og virkemidler, du eventuelt mangler på din hjemmeside.

En forældet hjemmeside er ikke funktionel, og den vil ikke være let for dine kunder at navigere på.

Det er vigtigt, at besøgende har let vil at finde svar, information og relevante produktbeskrivelser på din hjemmeside.

Er hjemmesiden langsom, kan du være sikker på, at du går glip af mange kunder – og dermed penge.

I dag er stort set alle typer af virksomheder repræsenteret på nettet. Hvis ikke forbrugerne er tilfredse med funktionen af din hjemmeside, går de hurtigt videre til en anden.

Ide #2: Skab den bedste kundeoplevelse- og rejse med professionel hjælp

Når du undersøger dine konkurrenter og vurderer din egen hjemmeside, skal du gøre det ud fra et kundeperspektiv. Det er dine kunder, du altid skal tage udgangspunkt i, når du optimerer dit website og laver annoncer. Du skal derfor vide, hvilke søgeord de bruger, når de leder efter dine produkter eller ydelser på nettet.

Det er langt fra alle virksomhedsejere, der har styr på keywords, søgeordsanalyser og viden om, hvordan Google fungerer. Du kan spare betydningsfuld tid i dit firma, når du køber dig til hjælp og får forbedret din hjemmeside. Der er både små og store firmaer, der kan assistere med online markedsføring.

Sørg for at vælge en udbyder, der specialiserer sig i din type virksomhed og størrelse af den.

Ide #3: Hjemmesideoptimering, annoncering og SoMe

Den bedste måde at opnå mere synlighed på nettet på er ved at lave Google annoncering eller lave markedsføringskampagner på de sociale medier. Når du samarbejder med et markedsføringsfirma, får du lagt en køreplan for, hvilket forbedringstiltag der skal ske på din hjemmeside, og du får gode råd til at annoncere på de sociale medier.

Typen af din kundegruppe vil have indflydelse på, hvilke medier du med fordel kan være aktiv på som virksomhedsejer i fremtiden. Om det skal være Facebook, Twitter eller Instagram, afhænger af aldersgruppen hos dine primære kunder, og det afhænger af typen af din virksomhed.