Dansk modekoncern med øje for udenlandsk handel

0
8

Bag modekoncernen 2Trendy står en gruppe dygtige, nordjyske handelsmænd. Som onlineforhandlere af brands som Jack & Jones, Le Fix og Lindbergh såvel som en lang række andre kendte og mindre kendte mærker har landet sikret sig dansk succes – og et blomstrende internationalt udbud.

 

Det starter på dansk jord

Idéen bag E-forretningsmændene, der nu udvider over de danske grænser, startede dog i det velkendte. 2Trendy startede som en dansk webshop, hvor ambitionen var at klæde den stilbevidste mand godt på. Et alsidigt udbud af oprigtig herremode af høj kvalitet var på programmet, da startskuddet lød for virksomheden. Det har de holdt fast i. Dog det også har været nødvendigt for virksomhedens videre succes, at produkterne har ramt den rette målgruppe. og derfor er konceptet naturligvis blevet justeret henover årene.

For at skabe den rette udvikling mener administrerende direktør Ejner Nielsen, at chancevillighed er nødvendigt. Hvis ikke forretningsmodellen følger tiden i form af nye markeder, nye markedsføringsmetoder og nye ideer i form af nyansættelser, vil der ikke skabes veje til forbedrede resultater.

 

At turde at investere

Selvom alting kører glidende på det danske marked, er der ingen grund til et hvil – tværtimod. Holdet bag den online webshop har ingen tid til at hvile på laurbærrene. Den flotte vækst i Danmark er kun en motivationsfaktor for videre udvikling og investering. For virksomheden er naturligvis stolte af at kunne præsentere flotte regnskaber, men endnu stolte er de af at have det mod, det kræver at udvide forretningen til fremmede markeder.

Første skridt i en udvidelse af konceptet var på det svenske marked, hvor 2trendy har taget den gode forretningsmodel med sig. Selvtilliden fejler intet for firmaet, der mener, at udvidelsen var naturlig og nødvendig for at skabe yderligere vækst – og de har da også noget at have dette i, da den svenske portal af 2Trendy allerede har indtaget en flot markedsandel, der kun synes at udvikle sig i den rigtige retning.

De E-handelsansvarlige er naturligvis også bevidste om, at der forekommer udfordringer ved at træde ind på et nyt marked, og at disse givetvis vil påvirke tallene på bundlinjen. Alligevel fastholder Mads Futtrup, der er E-handelschef hos 2Trendy, at dette blot er et udtryk for virksomhedens omfattende investeringer, og at det derfor vil betale sig i den lange ende.

 

Mode for flere

Forretningsmændene lader sig ikke skræmme af noget, for når nu både danske og svenske modeinteresserede finder konceptet 2Trendy spændende, hvorfor så ikke fortsætte investeringerne? Udlandet har vist sig at have interesse for den danske modeforhandler og 2Trendy har bestemt interesse for udlandet. Med de erfaringer der er med i bagagen fra investeringerne i det svenske marked, er firmaet klar til at udvide til Holland.

Her er der flere potentielle kunder, der vil opleve god, dansk kundebehandling. For det er netop den, ja kundebehandlingen, som E-handelschefen Peter Bødker Sørensen fremhæver som en vigtig faktor for virksomhedens succes.

Han peger på, at virksomhedens mulighed for at være smidig i deres set-up ved at have alle faglige kompetencer samlet på få kvadratmeter, gør nærheden og fællesskabet med kunderne muligt – og det er den fleksible tilgang, omstillingsparatheden og det høje ambitionsniveau, der skal sikre firmaet succes i Holland.

Svar

Indtast din kommentar
Indtast dit navn her