Hvad er online markedsføring i 2020?

0
66

Markedsføring er en dynamisk branche, og i takt med at internettet er kommet til, har der været fart over feltet.
I en tid hvor alle befinder sig på sociale medier og benytter internettet til at søge information omkring nærmest alting, er der opstået meget store markedsføringsmuligheder.

Der findes mange online kanaler, og derfor er det også vigtigt at man vælger den/de rigtige til sit brand eller virksomhed, da det kan have afgørende betydning for markedsføringens afkast.
Har man ikke helt styr på hvilken kanal man skal benytte, eller hvordan man faktisk benytter disse kanaler, så bør man altid lade sig konsultere med en professionel. Man kan vælge at hyre en internt, men der findes også mange dygtige bureauer der glædeligt tager dig og din virksomhed i hånden mod en succesfuld markedsføringsindsats.

Nedenfor vil vi se lidt nærmere på de muligheder du har online, for det er altid en god idé i hvert fald at have bare en smule styr de kort du har på hånden.

SoMe marketing

Marketing gennem sociale kanaler er klart en af det største markedsføringstiltag du kan foretage dig på nettet, og det kan derfor også være meget dyrt, men samtidig utroligt effektivt. Det kræver at man skræddersyer en unik markedsførings-indsats, som er tilpasset det medier man går efter.

Fordelen ved de sociale medier er, at man netop kan skræddersy sin målgruppe så specifikt, og at disse medier har så meget information på populationen, som kan benyttes til at ramme den helt rigtige forbruger.

Der findes mange medier hvorpå man kan promovere sit brand eller produkt – herunder Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn og Pinterest. De mest oplagte er nok Facebook og Instagram, og hvis man søger en god kanal som B2B agerer, så kan man med fordel også kigge efter LinkedIn. Pinterest er knap så populært, men benyttes det korrekt kan det faktisk være meget værdifuldt. Du kan finde en Pinterest annoncering guide her.

SEO – organisk trafik er meget værdifuldt

SEO er ikke et decideret medie, men blot en strategi og tiltag for at komme højere op på Googles rankings. Her har vi altså med organisk trafik at gøre, hvorfor det blot er en indsats mod øget eksponering af en naturlig interesse for dit produkt eller ydelse.

SEO er bestemt noget alle forretninger med online tilstedeværelser bør have blot en smule fokus på, da organisk trafik ofte konvertere godt, grundet den allerede eksisterende interesse.

Influenser marketing er utroligt populært

Influenser marketing er vokset utroligt meget over de senere år, hvilket er en naturlig udvikling i takt med at de sociale medier udvikler sig. Med det store og ofte koncentrerede reach influencere har, giver det rigtige gode muligheder for virksomheder at promovere deres produkter.

En influencer har den fordel, at dens publikum ofte betragter den som værende af højere status, hvorfor rådgivning og anbefalinger ofte falder i god jord.

Google Ads

Der er selvfølgelig også Google Ads, som blot er annoncering på Google. Det er altså – modsat SEO – en betalt måde at komme til tops på Google. Fordelen ved Google Ads, er at du er sikret topplacering, men det er dog stadigvæk tydeligt, at det er en annonce og ikke resultatet af en naturlig søgning, hvorfor kredibiliteten ofte ikke er høj.

Med det sagt så kan Google annoncering være meget værd, og bør helt klart overvejes hvis man udvikler en målrettet strategi hertil.