Valg af marketingbureau: Dette skal du være opmærksom på

0
218

Hvis du har planer om at hyre et marketingbureau, er det meget vigtigt, at du vælger med omhu. Der er rigtig mange at vælge mellem, og desværre er det ikke dem alle, der er værd at give kontrol over din forretnings markedsføring.

I og med, at der er rigtig mange bureauer at vælge mellem, er det ikke alle, der har let ved at vælge. Det er især tilfældet, hvis man ikke har den store erfaring med at udlicitere sådant arbejde. Heldigvis finder du herunder en række ting, du skal have fokus på, når du vælger.

Stor prisforskel – få tilbud fra flere bureauer

Først og fremmest er det vigtigt, at du er opmærksom på, at der er stor forskel på, hvor godt de tager sig betalt. Er du ikke varsom, kan du derfor nemt ende med at vælge et digital marketing bureau, der tager sig en kende for godt betalt i forhold til, hvad de leverer.

Dette er dog ikke ensbetydende med, at du skal vælge den billigste aktør. Gør du det, er der nemlig en risiko for, at du ender med at være kunde hos et bureau eller en freelancer, der ikke har den nødvendige erfaring til at skabe gode resultater for dig.

Vær sikker på at få månedlig rapportering

Et andet aspekt, der er vigtigt at have i fokus, når du skal vælge bureau er, at de skal give månedlig rapportering. Uanset hvilken form for marketing, der er tale om, er det vigtigt, at du hver måned kan følge med i, hvorvidt der skabes positiv ROI.

Oplever du, at der er et bureau, der ikke er interesseret i at give dig månedlig rapportering, rådes du til at holde dig væk. Det kan nemlig være et tegn på, at de ønsker at lægge skjul på, at deres resultater ikke er tilfredsstillende.

Læs din kontrakt nøje

I mange tilfælde binder du dig til en form for kontrakt, hvis du skal have udført løbende markedsføring af et bureau. Det er selvsagt vigtigt, at du sørger for at læse denne kontrakt grundigt, da der potentielt kan være faldgruber gemt i kontrakten.

F.eks. er det ikke uhørt, at bureauer har kontrakter, der binder deres kunder i helt op mod et år. Det er vigtigt, at du undgår at skrive under på en sådan kontrakt, da du dermed vil være tvunget til at betale i op mod et år, selvom bureauet ikke kan levere de ønskede resultater.